guldfiskminne

 

Helt ärligt, jag tror jag måste ha sämst minne... jag tänker inte dra några exempel..det är för hemskt. Haha.

Nejmen , nu hände det igen, jag hade värsta mycket att skriva, jag brukar få det när jag sitter och tittar på TV, men nu är allting borta, jag borde skaffa en bok där jag kan anteckna alla kloka tankar.

Snart är det jul, jag hoppas verkligen att det kommer bli trevligt, ellerm, jag förväntar mig det. Vi ska få besök från olika håll, från människor jag har saknat och människor jag inte ens har träffat förr. Men det är juklapparna jag egentligen inte tycker om att köpa, eller betala för rättare sagt. De är trottsallt kul att få, nästan det roligaste under nyår ( våran familj öppnar julklapparna då ), man sitter där och längtar tills man får öppna dom. Det känns egentligen lite fel, det är ju inte därför man firar jul, och julklapparna är ju inte de viktigaste, man ska egentligen bara vara glada över att alla är tillsammans och att alla mår bra. Om man frågar ett barn som är ungefär sju år vad som är viktigast under julen så svarar nästan majoriteten "julklapparna!". Så när jag skrev en julsaga till en 5-åring i skolan här i veckan så hade jag ett budskap, att julen inte bara handlade om julklappar utan även om kärlek. Och nej, då räknas inte kärleken till julklapparna. I hopp om att den kommande generationen inte blir materialister som våran så började jag där i sagan, kanske det inte fungerade, eller så gjorde det det, man vet aldrig.

Grabbarna som kämpar mot materialismen

Röda linjen mot Ropsten

Tonårstjej: Gillade du presenten?
Tonårskille #1: Ja. De var schyssta.
Tonårsjej: Satt de snyggt på?
Tonårskille #1: Ja, lätt.
Tonårskille #2: Nej jag lovar att de var asfula på. Han bara säger så. Haha!
Tonårstjej: Hördu, du ska inte säga nåt. Vad köpte du till honom? Näe just det, ingenting. Och inte du heller (pekar på tredje kille).
Tonårskille #3: Alltså vaddå, det är du som är sämst. Vad ger du honom? Bara materiella saker. Vi ger honom kärlek. Du typ: här jag orkar inte bry mig om dig, jag ger dig en sak. Vi bryr oss. Vi ger kärlek.
Tonårskille #2: Precis. Vi ger honom kärlek. Din materialist!

Jaja, nu har jag väl klagat nog mycket? hahah
Men kolla in  http://www.tjuvlyssnat.se/ ! Sjukt bra :D

GOD JUL
OCH
GOTT NYTT ÅR
Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0