jordelivet

När din själ
hängts upp i taket
och när dina
andetag
svävar
över molnen
så ligger du
flera meter under
marken
med hjärtat
inklämt
mellan
kliande revben
och såren under
ögonlocken gör att
du inte kan blunda
du sväljer jord
för att komma upp
till ytan
tillslut är det
det enda som flyter runt
i dina vener


när du äntligen är på ytan
kipar du efter luft
men den svider i näsväggarna
och du ger upp
tappar andan
och faller
flera meter under marken
med kliande revben
och jord under naglarna


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vet inte vad jag ska säga. Sjukt vackert. Så himla beskrivande. Åh.

Fint.

2008-12-28 @ 00:48:23
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Äiidu

<3

2008-12-28 @ 13:27:49
Postat av: Anonym

Näh,.det har jag inte, men jag får ta och se den videon sen då.

åh tack så mycket :)

2008-12-28 @ 18:17:53
Postat av: Anonym

jag som kommenterande

2008-12-28 @ 18:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0