stekta ägg med ost!

Söndag,
det måste seriöst vara veckans tråkigaste dag. Idag har jag vaknat, fått obligatoriskt ångest över det och skrubbat toaletterna rena. Så lite nytta har jag väl bidragit med. (Min frukost idag var helk klart bäst! -Stekta ägg blandat med ost, prova!)

Jag har läst igenom min blogg och insett att jag låter som en ytters deprimerad person (?) vilket jag inte är. Jag är rätt glad faktiskt, men jag skriver inte när jag är glad, för jag vet inte hur man sätter ord på lycka. Hur sätter man ord på pirret i magen, hur kan man skrika ut sin lycka i ord? Om någon vet, dela med dig i så fall!

Jag sitter faktiskt och längtar till svenskalektionerna, vi håller på med lyrik och jag älskar det! Det är som konst, det där med poesi. Och man måste verkligen kunna känna för att kunna skriva, och jag vill verkligen kunna! Men det är ganska naivt att tro att man kan träna upp något sådan. Jag vill inte sitta och säga "Nu ska jag skriva, nununununu, okej, nej det där lät inte bra." osvosv. Jag vill att det ska komma naturligt, jag vill att orden ska rinna.
Jaja, svenska imorgon (yes)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tycker om din blogg. ska läsa den oftare och jag skriver ofta i min blogg när jag är glad och inte, men man kan tro att jag är en deprimerad person också.

Vi borde hitta på något någon dag, du,jag,isabelle,leila



Vill du köpa biljett till slutproduktionen som är på lördag-söndag`?

Jag säljer några, men jag kan fråga dig i morgon :D

2008-12-01 @ 15:11:55
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0