Jag önskar att det fanns prickiga zebror



Jag önskar att jag kunde skriva bättre! Vackrare, råare, mer äkta. Men nu sitter jag här och skriver om min vardag, inte ens det. Och det kan väl knappast intressera någon. So what, hon mår så, så what hon har gjort det idag. Det är dags att jag börjar skriva om något viktigt.
Jag ska börja med det...nästa inlägg...

Jag ska egentligen sitta och plugga till EU-provet jag ska ha på tisdag, men jag har ingen ork. Mest av allt vill jag sova i min säng. Jag är ganska ointresserad, jag bryr mig inte om vilket år de och de länderna gick med, eller vilka avtal som låg i grunden till det hela. Istället för att koncentrera oss på framtiden sitter vi och nöter in en massa som redan har hänt. Jag kommer ändå glömma bort hälften någon dag efter jag har gjort provet.

Jag måste också läsa 60 sidor i Ett Öga Rött och svara på frågor som inte alls är roliga. Det krävs en del för att jag ska blir intresserad som ni märker.

Jag tänkte skicka in något till Lilla Augustpriset, men så kollade jag igenom allt jag har skrivit, och jag hade verkligen ingenting att skicka iväg. Ingenting med mening. Bara någon bokrecention och nån krönika om ingenting. Jag borde verkligen skriva mer. Jag har några dikter färdiga till poesifestivalen, men när jag läste igenom dem så insåg jag att jag inte var mogen än. Jag har ingenting att skicka in. Jag får helt enkelt vänta tills nästa år.

Mitt mål detta år är att skiva, fota, rita och leva tills jag blir galen.


Kommentarer
Postat av: sara/nü

jag som tycker att du faktist skriver ganska bra.

hoppas du får iväg nåt till nästa år :*

2008-09-14 @ 22:34:33
URL: http://saracakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0