kärleksbröd



Anne-Lii begav sig nyss in i natten för att gå hemåt. I morse vaknade jag helt självmant runt niotiden och såg hur sorgset vädret var utomhus, grått och fuktigt med tunga vattendroppar som föll i jämn takt. Runt halv nio ringde de från jobbet och sa att jag inte alls behövdes idag, så jag slösåg på TV, men halvt sövda ögon tills mamma och pappa kom hem från sin promenad. Då halvbråkade jag med pappa och sa att jag inte alls hade alla svar vad gällde hans minneskort, samtidigt som jag tyckte fasligt synd om honom, och ångrade varje ord som lämnade mina läppar. Men när klockan väl blev halv tre så gick jag ner till stan där Anne-Lii stod och sålde bröd, jag köpte kärleksbröd (format som ett hjärta naturligtvis) rent spontant. Sen gick vi och hoppades att Second Hand skulle vara öppet, naturligtvis var det stängt och vi gick hemåt. När vi väl kommit hem till mig begravde vi oss i för mycket godis och skratt. Hon ritade bikinidjur, krokofanter och grisborrar och jag fnissade ljudligt och färglade dem. Och utanför föll förtfarande regndropparna, men det hade vi redan glömt.

Nu ropar mamma att hon har köpt jordgubbar.
Ha en mysig grådisig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0