The Man... The Music... The Madness... The Murder... The Motion Picture...





Jag ska berätta för er om min stora kärlek. Som trollband mig sedan första gången jag såg den. Ja, den. En film alltså. Amadeus. Åh ja. Med Tom Hulce som Mozart. Om ni inte vet vem det är så är det han som gör rösten till Quasimodo i Ringaren I Notre Dame på engelska.
Jag såg den för första gången i sexan och så blev jag störtkär i filmen, den var perfektion och den utspelas precis i den tiden jag önskat leva i (gärna tillsammans med Mozart också, mhm). Jag var som inne i mig själv och blev helt ledsen över att jag inte levde i filmen. Jag har visserligen kommit över detta (eller har jag det?). Men denna film är fortfarande, utan tvekan en av mina absoluta favoritfilmer. Och Mozart är fortfarande en av mina favoritkompositörer (ja, jag gillar klassisk musik).









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0