Fåglarna

Mamma
Det cirkulerar fåglar omkring mig
Som ett magnetiskt fält följer de varje rörelse jag gör
När jag dansar,
dansar de
När jag somnar,
somnar de
När jag gråter,
regnar det
 
Mamma
Det cirkulerar fågar omkring mig
Fast ovanför mig
Jag får inte tag på dem när jag
Ställer mig upp
På sängen
För att komma längre upp
Mitt magnetfält stöter ifrån dem
 
Mamma
Är de flyttfågar som vill leda mig till värme?
Är de asätare som luktat sig till rädsa?
Förberett sig för det jag viskat
 
Mamma
Det är inte ditt fel
Hade fåglarna varit fastbundna i kring mina armar
Hade jag klippt av trådarna för längesedan
Men hur bryter jag magnetsika fält?
Mamma
Hur bryter du magnetiska fält?

Kommentarer
Postat av: Anna

det finaste finaste finaste!

2013-01-06 @ 23:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0