Tjugonio förutsättningar

Jag ville länka samman alla dessa bokstäver som kombineras utifrån tjugonio olika förutsättningar. Göra det mer avancerat än vad det egentligen behöver vara, skriva kodord och kryptiska meningar. Jag ville ta elefanterna som balanserade på en liten, liten spindeltråd och ge dom ett sidenband att glida på. Jag ville viska alla mina hemligheter i deras kontinetformade öron. För jag har hemligheter som kan kartläggas till samma storlek som åtminstonde en kontinent. Och kanske får de plats i deras öron. Sedan skulle jag släppa ut dom på savannen, göra dom fria. Varför balansera på trådar och sidenband, någonting så begränsat, när hela världen är en yta att gå på. Göra elefantänglar i sanddynorna och blunda med anisktet vänt mot solen, märka att det aldrig blir mörkt, hur hårt du än blundar.

Kommentarer
Postat av: J

Så bra.

2012-08-28 @ 20:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0