Hur ska jag förklara detta tillstånd av ständigt sökande?

Jag försöker hitta bitar av min själ:
i föremål, ljudbilder, kaffekoppar, spegelbilder och mat. Jag missbrukar föremål, ljudbilder, kaffekoppar, spegelbilder och mat. Jag kastar dem i väggen, krossar dem mot pannan. Jag är övertygad om att jag måste hitta min motsvarighet i det yttre för att bevisa min existens.

Jag försöker hitta bitar av min själ:
Tar bilder för att bevisa för mig själv att I was here. I was her. Slickar på min handflata och pressar den mot badrumsfönstret. Jag glömmer så ofta, så jag hjälper till med ögonblicksbilder. Min mobil blir ett minnsallt. Konversationer jag haft med människor, platser jag varit på, musik jag lyssnat på.
 
Jag försöker hitta bitar av min själ:
Målar naglarna dramatiskt röda, målar läpparna i färgen Beach Party och målar en perfekt svart linje över ögonlocken. Ibland färgar jag varje fingertipp och drar händerna över ansiktet, benen, armarna.
"Det är bra att känna, känna att du finns."

Jag försöker hitta bitar av min själ:
Musiken, musiken, musiken. Du fanns där förr, men nu hör jag dig inte längre. Det är som om ljudvågorna bara når en centimeter in i örat, aldrig rakt in i hjärtat. Musiken, musiken, musiken. Du fanns där förr och återgav allt jag inte hade ord till att återge. Jag gråter på vår begravning. Vi finns inte mer.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Du skriver så sinnes bra Hazar! Kan sakna att höra dina texter live i 224, sitta på en obekväm stol och bara rysa av orden.
Hoppas du har det fint!

Svar: Åh, Veronica vilka ord! Tusen tack! Om du kommer till Stockholm så är kaffedejt ett måste.
haziz

2013-04-08 @ 21:43:05
URL: http://veronca.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0